Tuesday, September 11, 2007

Pasionati de fotografie 2



Asa deci...avem si o a II-a parte :)
(Daca nu ati avut ocazia sa o vedeti pe prima, o gasiti aici )

Fregventez vreo 2-3 forumuri de fotografie si mi-e imposibil sa nu observ avalansa de doritori de a deveni pozari. De la liceeni pana la oameni in toata firea, a devenit o moda sa fi fotator.
Asa ca acest post va fi un pseudo-amuzanto semnal de alarma tras pt cei care inca sunt intregi la minte si nu au contactat piticul de creier clickaitor de shutter.

Mai draga oameni inca in toate facultatile mintale, voi stiti ce boala grea e asta ?
Sa te dai pe forumuri si sa te oftici cand vezi in semnatura unuia o scula de scula si sa ti se puna pata ca tu tragi cu un amarat de dSLR entry-level, sau si mai rau, cu o sapuniera jigarita. Si se mai si sparge in figuri ca echipamentul nu conteaza cand voi stiti bine ca cu animalul ala de aparat ati scoate niste opere de sa stea pisica in coada. Si figurantul ala nici nu stie sa il foloseasca calumea. Ia uite ce orizont inclinat are si ce soft e portretul ala. Si cerul ala ars...vai doamne ! Dar detaliile de pe negru...care detalii ? Nu vezi ca nu-i in stare sa invarta de rotitele alea ca sa se vada si matreata din par in poze ? Ce agiamiu ! Blasfemie si mai multe nu.

Si te apuci si scormonesti prin portofel, mai scoti un extras de cont, verifici ciorapul cu agoniseala familiei pt mobila noua in casa si...si-ti dai seama ca trebuie sa mai rozi la unghii nitel si sa rumegi inca vreo 3 luni paine cu sifon, mai cumperi un bilet la Loto, poate poate. Dar nu-i nimic. Salvam in bookmarks review-urile alea de la d300 , mk III , 70-200 , ca sa avem material de balit in astea 3 luni.

Dar trebuie sa faci ceva pana atunci ca pozele tale deja sunt naspa. Si ce face romanasul nostru cand nu are bani ? Improvizeaza.
Decupezi din revistele de moda ale muierii si mai faci un bouncer pt flash-ul on board (da sa nu te prinda ca i-ai decupat tocmai rochia de mireasa aia Versace ca ai belit-o). Iti mai trebuie si elasticul de la borcanul de dulceata trimis de soacra. O sa faca floare, da...arta cere sacrificii.
Mai lasi catelul fara castron, mananci vreo 5 ciocolati doar ca sa strangi staniolul si uite cum iese un ring flash ! Vezi cerculetul din ochi pe care il creeaza ? Pfuai cat de misto. Si umbrele alea soft, nebunie.
Dar cat ai vrea un Macro ! Ce nebunie de furnicute, bule din sifon si stamine de garoafa ai mai face. Si ai de la National Geographic ar fi invidiosi. Dar ti se aprinde beculetul - unde e Zenitu lu' tataia ?! Ce naiba cauta pe balcon printre sculele de la masina ? Nu mai conteaza, acum avem un minunat obiectiv Helios de 58mm care intors face minuni. Bai ce dof scurt ! Uite mai, se vad si firmiturile dintre taste cu asta ! Incredibil.
Dar parca te zgarma si de un ultra wide...eee, cam nasol aici. Da' tot de scormonesti de niste banuti si iti tragi un covertor. Merita. Poti sa faci si lens baby cu el daca il pui invers. Ce misto e bluru ? Vezi ? Cum iti duce privirea chiar spre floricica ? Laser frate, demential. Dar mai tragem si un peisaj in spatele blocului, dar faci prostia sa faci zum pe poza la 100% . Nasoool moment. Cam in ceata nasturii de pe bluzele vecinei de vizavi. Dar decat deloc...mai un usm in fotosop si merge. A meritat pana la urma, e de mare angajament.

Ia sa vedem ce zice lumea acum de pozele noastre. Sper numa sa nu vina figurantu ala habarnist de i-a dat tac'su bani de 5d sa-mi zica mie ca am aberatii cromatice si noiz ca il bag pe unde a iesit imediat...


*To be continued...soon, only on "Through my Lens" :)


27 comments:

Anonymous said...

Ai noroc ca nu mi se vede mecla in niciuna. :D

Traian said...

Dacă te-ai ascuns bine :D

Bun text şi imaginile adunate. Good job Capone!

Anonymous said...

Misto Bogdane, in fraza cu mobila ma regasesc, oricum eu sunt 100% convins ca nu conteaza sculele, dar macar un dslr cu un zoom 2.8 tot tre' sa ai :).

Anonymous said...

dupa cum bine zice vorba aia romaneasca, "iu meid mai dei" cu postu' asta, astept urmatoarea parte.

Anonymous said...

Hehe, ma bucur ca va place :)
Acum trebuie sa mai adun ceva material foto pt partea a 3a. Asa ca aveti grija ce faceti cand iesiti cu mine la bere :D

Anonymous said...

Ai cel putin un Pepsi de la mine pt entry-ul asta. Chiar imi era dor de oamenii astia si mai am de asteptat Vo 20j de zile pana sa-i vad.
Frumos adunate si prelucrate toate imaginile (cel putin pe PDA sigur nu se activeaza pixel peeping-ul privitorului).
Cat despre scule: lens-uri inainte de Body; parerea mea, hic!

Salutari din tara cu marimi la haine ce incep cu 2XL.

Rosana Ziemba said...

iti ies bine vorbele, pozele sunt dragute...ma uit si pe restul blogului.
seara buna !

Anonymous said...

Multam fain Rosana :)

Dodane...hai odata acasa ca mi dor di tine.

Elena Valentina said...

Eu, la inceput, ma simteam naspa sa pozez, pana am observat ca lumea imi zambea discret cand ma vedeau ca fac poze. Acum am si un aparat mai bun.
Si eu chiar fac poze din pasiune, nu doar pentru simplul fapt ca asa e moda.

Anonymous said...

Atunci felicitari Elena, si bucura-te ca nu faci parte din categoria celor care au aparat doar pt ca este cul ;)

Anonymous said...

Poti sa-i spui aluia cu 5D ca el are colturile mai naspa :)

Anonymous said...

Buna treaba, dar am impresia ca unele le zici din experienta, ca prea le-ai nimerit ;).

andrei ologeanu said...

ai mare dreptate in ce ai spus mai devreme. de la sapuniera am plecat si eu si am strans toti banii pe are i-am avut ... am mancat numa paine cu maruntisiuri dar pana la urma a meritat. sunt fericitul posesor al aparatului din fotografia 3 + multe accesorii pe care mi-am dat toti banii. bafta celor care vor sa faca fotografie!

Elena Valentina said...

Ei, eu nu mi-am dat toti banii, dar pana invat cum sa fac poze, ma voi multumi cu acest Fuji finepix S6500fd. Dupa ce voi sti sa folosesc toate chichitele acestui aparat si voi invata toate detaliile tehnice legate de arta fotografiei, atunci voi spera la un aparat mai performant, ceva gen SLR. Asta daca nu cumva ma voi marita intre timp, iar singura mea grija va avea sa fie cresterea si educarea copiilor.

Anonymous said...

Hehe, mult succes voua cei cu adevarat pasionati, dar aveti grija la portofel :D

Elena, trebuie sa te mariti cu un fotograf :)

Anonymous said...

tata bestial articol, si da asa e am muncit verile sa castig acolo cativa bani si sa ii dau in 5 minute pa diverse dastea, si pa film toate, pa deasupra:)). Da si pozele is haioase, insa fata din prima poza nu cre ca vede nimic pt ca daca nu m-au lasat ochii atunci capacu e pus pa baioneta:)) cum suna! asta1 , 2 obiectivu din ultima il am si io!smc pentax 50mm 1.7? felicitari! te-as cinsti co bere numa de dragu de-a te auzi povestind da mie frica de aparatu tau:))

Adi said...

Foarte tare textul! Si daca avea 20 de pagini, nu ma miscam pana nu citeam tot! ... Nah ce sa'i faci, mai trebuie si din astia(5D). Bafta.

miChou said...

păi.. şi pe când continuarea? :)

Anonymous said...

Curand :D
Mai trebuie doar sa mai strang putin material.

Multam tuturor de impresii :)

Mihai Gagiu said...

cind incep sa se dea cu parerea aiurea, da, sint de aratat cu degetul oamenii astia.
dar stai asa, de ce sa nu se chinuie sa stringa un ban, sa faca un credit, sa bage-n favourites toate alea pe care vrea sa si le ia omu, sa traga pina una alta cu o janghina de hajpeu o picatura de apa (care a fost sport extrem, fara telecomanda, seringa, rafale de poze si trepied si lumini si pe pdamasii de fundal si toate cele), sa improvizeze un mini studio, sa-si pozeze ceasu si parfumu, sa se minuneze cind vede polenu pe piciorusu albinei din corcodus, lasa-l sa se joace cu umbrele, cu unghiurile, sa se joace, ca joaca e buna si e constructiva.

asa am postat eu pe un forum foto niste chestii si am fost imediat tras de ureche ca ma dau mare si nu stiu ce. ho...!

nu toti sint asa, nu-i mai bagati pe toti in aceeasi oala. unii chiar au potential, sint creativi, au ochi.

voi ati stiut dintotdeauna? nu v-ati minunat si voi la un moment dat de staminele alea care v-au iesit?

unii wannabes merita o sansa, nu e mai trintiti usa in nas.

Anonymous said...

Nu trebuie sa vezi in acest articol numai partea negativa Mihai.
Am scris undeva ca eu nu am trecut prin chestiile descrise ? De unde crezi ca le stiu atat de bine ? :)

Mihai Gagiu said...

Evident ca m-am cracanat de ris cind am citit postul tau (mai ales aia cu favourites, plm, am zis ca nu e adevarat), dar crede-ma, in ceea ce MA priveste, am fost deseori intimpinat cu aceeasi atitudine. Unii chiar au reusit sa ma descurajeze, vroiau sa-mi demonstreze ei neaparat ca ce fac eu nu e arta (ma rog, aici e o discutie luunga) si ca sint doar teste, jocuri fotografice, si ca de fapt eu nu sint fotograf ci pozar, ca m-am trezit peste noapte si nu stiu ce. Chiar m-am ofticat am zis ia uite ma sa m bag picioarele, e ca si cum apare un tricou cu gigolo italian 200$ pa piata si mi-am luat si io, asa zic astia despre mine. :D

Anonymous said...

Interesant, dar nu cred ca este chiar de actualitate!

Unknown said...

Sony DSC H9 de vanzare cu card 1 Gb pro 550 lei neg. urgent 0726040613

Anonymous said...

MAE anunţă lansarea concursului anual de fotografie organizat de ONU în scopul evidenţierii eforturilor de eradicare a sărăciei şi a foametei la nivel global

MAE încurajează fotografii români, profesionişti şi amatori, să participe la concursul de fotografie ‘Picture This: We Can End Poverty’ („Fotografiază asta: Putem pune capăt sărăciei”), lansat de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), care se va derula în perioada mai-septembrie 2010.

Scopul acestui concurs este evidenţierea eforturilor Millennium Development Goals - MDGs (Obiectivele de Dezvoltare ale Mileniului) de reducere până în 2015 a problemelor sociale majore: sărăcie, foamete extremă, mortalitate maternă şi infantilă, lipsa accesului la educaţie şi asistenţă medicală.

Picture This: We Can End Poverty este un concurs internaţional de fotografie, al cărui scop este să atragă atenţia - într-o perspectivă pozitivă – asupra modului în care oamenii din toată lumea contribuie la atingerea Millennium Development Goals - opt obiective convenite de liderii lumii pentru reducerea la jumătate a sărăciei extreme până în 2015. Aceste obiective se referă la: eradicarea sărăciei şi foametei extreme; asigurarea educaţiei primare; promovarea egalităţii de gen şi valorizarea femeii; reducerea mortalităţii infantile; îmbunătăţirea sănătăţii maternale; combaterea HIV/SIDA, malariei şi a altor boli; protecţia mediului în contextul dezvoltării durabile şi promovarea unui Parteneriat Global pentru Dezvoltare.

Competiţia din acest an este deosebit de importantă deoarece coincide cu Summit-ul ONU privind Millennium Development Goals, denumită oficial Întâlnirea Plenară la nivel înalt a Adunării Generale a ONU, care va avea loc în perioada 20 – 22 septembrie 2010 la New York, ocazie cu care liderii mondiali vor încerca să accelereze progresul împotriva sărăciei şi să stabilească o agendă de acţiuni concrete pentru atingerea celor opt obiective până în 2015.

Evenimentul este organizat de Program Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (United Nations Development Programme - UNDP), în parteneriat cu Olympus Corporation, Fundaţia Agence France-Presse (AFP) şi Departamentul de Informare al ONU (DPI).

Fotografiile câştigătoare vor fi expuse pe perioada Summit-ului, urmărind astfel atribuirea unei faţete umane programului MDG.

Pentru informaţii suplimentare referitoare la regulamentul şi condiţiile de participare, recomandăm site-ul oficial al concursului, respectiv: http://picturethis.undp.org/, care poate fi accesat şi de pe site-ul MAE.

Informaţii suplimentare

Regulamentul concursului prevede ca participanţii să se înscrie, fie la secţiunea dedicată profesioniştilor, fie la cea a amatorilor şi să posteze pe site-ul special dedicat evenimentului trei fotografii, care să reflecte progresul înregistrat pe unul din cele opt Obiective de Dezvoltare ale Mileniului.

Juriului va fi compus din cinci membri, respectiv: actorul Antonio Banderas - ambasador ONU al bunăvoinţei, Paola Messana, director al Biroului AFP din New York, Mark Garten, director al Departamentului Foto al ONU, Alexandra Avakian şi John Isaac - amândoi fotografi premiaţi internaţional.

În plus faţă de cei trei câştigători din fiecare categorie, profesionişti şi amatori, va exista şi un premiu "People's Choice", care va fi stabilit în urma voturilor publicului online.

Fotografiile câştigătoare ale ediţiei din 2009, dedicată problemei schimbărilor climatice şi degradării mediului în Africa - „Picture This: Caring for the Earth” - au fost adunate într-o expoziţie itinerantă în Geneva, Johannesburg, New York, Osaka, St Louis - Senegal şi Tokyo, câştigătorii fiind intens mediatizaţi.


presa@mae.ro

Anonymous said...

am si eu o nelamurire si sper sa ma ajutati voi...
ce ii pot face cadou unui pasionat de fotografie....(bine...in afara de un aparat foto meserias... )..
im puteti da cateva idei va rog ?

Anonymous said...

am si eu o nelamurire si sper sa ma ajutati voi...
ce ii pot face cadou unui pasionat de fotografie....(bine...in afara de un aparat foto meserias... )..
im puteti da cateva idei va rog ?